Frågor & svar Del.7

Pappan skall lägga sonen och sova. Han står vid sonens säng och kramar och pussar och viskar och tissla.

Pappan viskar god natt till sonen. Sonen säger med låg röst: ”Pappa, jag älskar dig!”

Pappan böjjer sig över sonen och viskar… ”Och jag dig!” ”Du var mitt första barn”

…fortsätter han att förklara och bekänna sin enorma kärlek till sonen.

”Tänk, du är min förstfödde, och jag älskar dig.”

Sonen funderar, sen frågar han: ”Pappa, vad betyder förstfödde?”

Pappan: ”Att du var den jag fick ALLRA först.”

Sonen grubblar och sen viskar han: ”Mmm, pappa… Men vet du vad…”

”…ALLRA först fick du Mamma”

Andra bloggar om: , , , ,

5 svar till “Frågor & svar Del.7

  1. Alldeles härligt! Det är alltid lika underbart att läsa dessa texter och man blir alltid ÖVERRASKAD över samtalens gång. 🙂 Han har nog något speciellt, den där Bebbe eran!

  2. vooooi….vad härligt….killen förstår sig på kärlek!

    (sku annars just komma ti din blog o joma surt på att de nog sku va dags att skriva någå nu!!!:P)

  3. Haha, gulle. Han är nog ljuvlig. Det finns så stora tankar i hans ännu rätt lilla huvud.

  4. Nästa ord Mathias får förklara är ”arvinge”.
    =)

  5. därefter kommer antagligen ”arvsskatt”… alternativt kan ni försöka bli riktigt rika… så behöver ni inte tänka på en sådan petitess.

Lämna en kommentar