8 Vanor

Saara Fernström har utmanat mig för 105-tusen-miljoner-långa-många dagar sen. Nu har jag tagit mig i krager och bestämt, att iställe för att sitta här och söka jobb, skall jag nu skriva ner mina 8 vanor, så som Saara bett mig göra.

1. Jag MÅSTE alltid lämna kvar lite mat på tallriken. Om jag av någon ovanlig anlädning i misstag ätit upp ALLT, så MÅSTE jag (fast hur stock mätt jag en är) ta lite till mat. Men jag kan inte lämna det jag tagit till, utan jag måste äta en del av det och sen lämna den obligatoriska klimpen kvar… Knäppt… 

2. Jag returnerar ALLTID en komplimang med ett skämt, och oftast totalt opassande skämt… 😦 

3. I häftiga diskussioner börjar jag varje mening jag skall säga med: ”Men, men, får jag säga…” 

4. Jag tar alltid av mig skorna, vart jag än kommer. (Jag brukar kalla det för ”fotongest”) Vare sig jag kommer till skolan, på tåget, på söndagsgudstjänst, ett café… Jag bara måste få bort skorna…

5. Jag slutar varje telefon samtal med antingen: ”ÅLLRAITT”, eller ”OOKEEJ-SELVÄ”

6. Alltid sen.

7. Med 100% säkerhet har jag alltid något av dessa: Nycklar, telefon, plånbok, kalender, svarta tröjjan, ipoden, hårband, eller halsduken borttappad. skämtar inte… 100% säkert! 

8. Jag dricker alltid typ 1 glas vatten efter att jag varit på toa. Gör det utan att tänka på det. (Ibland går jag på toa utan att behöva, för att jag är törstig… 🙂 ) Lite som om dessa två behov blivit ett?! 

(Måste nämna ännu en, vi kan se det som ”bonus vana… Ja eller ovana.” )

Har ett tvångsmässigt behov av att alltid lägga en ”smaili” 🙂 eller, tre punkter … eller utropstäcken-frågetäcken-utropstäcken !?! efter typ varje mening jag skriver på datorn… Vet nte varför och kan inte sluta. 😦

Taggar Andreas, Danku, Hanna och Mazze. Give it to me!



2 svar till “8 Vanor

  1. I will.
    Tomorrow.
    Stay tuned.

  2. nåja! NU har jag antagit utmaningen 😉

Lämna en kommentar