Dagsarkiv: april 4, 2007

Blue 1, nat såo fann!

Ja, tjingeling. Och hälsningar från Svealandet, riket med storyna på mjölburkarna. 🙂

Igår på kvälle körde gubbens farsa mig till flygfältet. Planet skulle starta från Vanda flygfält 21.45. Jag checkade in, och pussade gubben på nosen, vinkade hej-hej och trampade in genom tullen (där jag fick lämna mitt leppomada, för att kaptenen behövde det… nå nä, för att dåm har nån dum ”litkulag”.

Ååh, tänkte jag, nu skall jag riktigt njuta. Jag hade inte ens dåligt samvete för att jag lämnat gubben ensam med barnen, det hade han sett till.

De skulle bli SÅ skönt.

Jag strosade sakta omkrink på det döda, mörka flygfältet. Där R-kiosken var det ända öppna stället förutom cafeet. Tramppade i i ärrän, köpte mig en bok.

Precis när jag börjar dra mig mot min gate, ser jag en hop med svärande finnar (inget konstigt iochförsig). Kommer fram till gateen, och däe är inte en endaste en typ, inget flygplan, ingenting.

Går till skärmen och kollar om jag missat nåt, och…

Plane is delayed!

Njaeeej… no, nu klarar jag det här tänkte jag och ställde mig vid den nya gaten.

Där på skärmen stog det, att mer information skulle vi få klockan 22.30.

Neeej! Jag orkar inte tänkte jag, ringde till farsan, som sa att de är grym hässäkkä på Arlanda, flygledarna strulade nåt.

Jag gick till cafeet och köppte en joggi, en mackis, en kafi och en flaska vatten. De kostade 8.50€. Precis när jag betalat och satt mig i bordet för att äta, uppropar dom: ni som skulle åka med: ”123456” planet till Stockholm. Ni kan hämta en matsedel vid kundbetjäningen.
Jag sprack! De e inte sant, tänkte jag. Nu fick jag en sedel, att köpa nåt för, efter att jag själv köppt det jag ville ha, med mina sista kontanter. Typiskt!
22.30 fick vi information om att planet lyfter 00.05.
Jag var så trött, så trött. Mina ögon hölls inte uppe, jag var vaken, men jag orkade inte hålla ögonen öppna. 00.20 lyfte planet.
På flyget berättade kaptenen att lufttrafikgubbarna var sjuka, att det normalt skulle finnas 10 st. på jobb och att idag var dåm bara 4. På flygfältet sade dåm att gubbarna streikade, pappa hade en 3:dje versjon.. Vad det berodde på, har jag alltså inte riktig blivit klok på, men när klockan slog 2.30 slog mitt huvude ner på tempurawanabe-dynan, sen efter det brydde jag mig inte så mycket om flyg eller inte flyg gubbar… Jag brydde mig faktist inte om en endaste en gubbe, bara nukkumatti.

Hälsningar från Sverige!